We <3 London

Fredag: Jag och Elina var framme på vårat hotell (Grand Royale London, i Bayswater) ugnefär vid 15.00 lokal tid. Vi lämnade i princip bara väskorna på rummet och tog tunnelbanan till Oxford street för att gå på några affärer. Vi gick på Primark vilket är ett måste i London. Ett varuhus på 3 våningar med allt från skönhet, kläder till heminredning för extremt låga priser.

När vi hade shoppat lite grand så var vi ändå ganska trötta efter resan så vi åkte till en Italiensk restaurang som låg bredvid hotellet. Mojiton var himmelsk, men maten fick tummen ner. Väldigt smaklöst och inte så gött.

Efter vi hade käkat klart var vi båda så slut så vi gick tillbaka till Hotellet och såg lite på tv innan vi la oss för att sova.

Lördag: vi försov oss givetvis till frukosten haha. Inte så lätt när två sömntutor reser tillsammans. Så det blev en frukost på McDonalds i form av en islatte och lite nuggets. (Blev många kaffe där, bara för att kunna nyttja deras toaletter och deras gratis wi-fi). Vi åkte direkt till Big Ben och tog några selfies där.

Efter att ha kollat att Big Ben fanns kvar där den stod vid senaste resan så åkte vi vidre till stan igen. Vi gick på alla möjliga underbara butiker, Topshop, Zara, Victorias Secret, Miss Selfridges, Primark, HM, Forever 21, Boots och andra lokala affärer. Vi åkte sen till en restaturang jag älskar som heter Preto. En Brasiliansk köttrestaurang som är så fantastisk just för att deras koncept att konstant servera maten vid bordet är lite annorlunda. Väntetiden från att man satt sig tills dess att man får maten är därför ungefär lika med 5 minuter.

Vi satt varje dag och pratade om att vi borde gå ut på någon nattklubb eller på någon pub men det blev tyvärr aldrig :p

Söndag: Vi gick på stan en sväng, men butikerna stängde lite tidigare eftersom det var söndag. Vi hade släpat med oss paraplyer från Sverige men tog dom inte med oss fast det regnade när vi gick ut. Vi skratta typ och kollde på varandra ''ähh, klart det kommer sluta regna''. När affärerna stängde på kvällen så ÖSTE det ner utan dess like och Elina ville att vi skulle prova en speciell hamburgarrestaurang som hette ''Shake Shack'' som tydligen skulle vara bra. Våran mobil med vägbeskrivningen dog såklart så det var lite i blindo vi letade. Tillslut efter att ha badat längs gatorna hittade vi restaurangen. Elina utbrast ''HOLY FUCK!'' när hon såg skylten så en dörrvakt vid ett hotell började asgarva. Har blivit många engelska svordomar i London tyvär.. Elina älskade hamburgarna, men jag tycker inte om ''tjocka'' hamburgarne så det var ett minus för mig, pommesen var sjukt goda iallafall. När vi skulle hem så hade dom ju stängt tunnelbanan vi skulle åka med för det var vatten i hela trappan så vi fick fortsätta leta tunnelbanan. Tillslut kom vi hem, ordentligt nerkylda men vid gott mod för det var lite spännande allt :p

Måndag: Vi försov oss igen, men hann med frukosten. Vi tog tunnelbanan till Natural History Museum (där inträde för övrigt är gratis). Vi gick raka spåret till dinosaurieavdelningen för att spana in skelett och en T-rex i naturlig storlek som rörde på sig. Var så sjukt häftigt. Tyvärr så stressade vi lite pga att jag ville hinna handla mer på stan. Nästa sväng till London får man stanna lite längre på Museeumet. Klockan 17.30 bar det iväg mot ''Electric cinema''. En ''lyx''bio där vi hade bokat platserna en vecka innan, där vi låg i en säng precis vid duken och köpte brownies och nachos till filmen. Vi såg Lion som var väldigt bra. Vi alla i salongen grät som små barn i slutet. Det handlar om en indisk pojke som tappar bort sin bror på en tågstation och efter det letar efter sin familj. När filmen var klar åkte vi in till Oxford street och gick på köttrestaurangen ''Angus steakhouse''. Den hade fått lite varierande recensioner på internet men vi var väldigt nöjda. Det var likvärdig mat som på Olearys fast mycket mer mat för pengarna.

Tisdag: Vi käkade en ordentlig frukost och packade ihop väskorna och gick ner med dom i ett rum medans vi åkte till stan och handlade det sista. Det blev en sväng på Zara där jg köpte en gullig hårboll att ha på väskan. Jag fick faktiskt tag i en hel del fina grejer. Är nöjd att jag hittade Kat Von Ds ''lock it'' foundation, en jättefin kappa, en väska, byxdress och lite andra bra-å-ha-saker. Vid tretiden tog vi tunnelbanan till Heathrow och köpte lite gulligt te från Harrodsbutiken dom hade på flygplatsen. Vi var hemma på kallax vid 00.00 och det var så skönt att se Robin och Tilly.

Har haft en jätterolig semester med min bästa vän. Det får vi göra om någon gång <3. Nu har jag att se fram emot lite spa, lite afternoon tea och annat mys med henne här hemma i Sverige iallafall.

Nästa gång jag åker till London vill jag verkligen hinna med: